torsdag 10. september 2015

Boklansering: #Alfahann av Jan Tore Noreng

Hei!


I dag var jeg på boklansering på Lenvik Bibliotek ved Kunnskapsparken på Finnsnes. Forfatter Jan Tore Noreng har skrevet ny og dagsaktuell ungdomsbok som heter #Alfahann. Boka ble presentert for hele 10 trinn (ca, 150 elever) på Finnsnes Ungdomsskole.

Selfie med Jan Tore ved Selfieveggen!
På dagens program var det kahoot-quiz, lesing av utdrag fra boka og nydelig sanginnslag av Therese Minde Fyhn.

Champagneglass med eplecider og en selfievegg var der og ventet på oss. Må si at det var veldig lurt triks for å fange oppmerksomheten til ungdommer som egentlig ikke leser så mye. Boklanseringen ble også hakket mer eksklusiv.

For meg som allerede har lest foreksemplaren (i PDF) av #Alfahann var det utrolig kult å møte Jan Tore. Boka tror jeg vil sette inntrykk på mange. Tema i boka  som hovedsaklig er kroppspress og hvordan det kan påvirke deg er veldig aktuell blant dagens ungdommer. #Alfahann er kanskje rettet mer mot gutter men jeg tror likevel at mange jenter vil få god leseropplevelse.

Jeg vil si at boklanseringen ble vellykket. Jan Tore klarte å gjøre lanseringen veldig intressant faktisk! Etter å ha spurt noen av mine klassekamerater om de kunne tenke seg å lese boka, så sa de fleste at det kunne de. Jeg måtte allerede låne bort min signerte eksemplar til ei vennine, og to til står i ventelista,

Ønsker Jan Tore Noreng lykke til med en ny bok. Måtte den trone på bestselger-listene!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bakgrunn