tirsdag 25. november 2014

Selma og louise

Roadtrip og utro pappa
Selma & Louise er en tenåringsbok om Hildegard (kalt Hilde) og Selma. Etter at bestevenninen til Hilde går over til “de kule” blir hun alene og et mobbeoffer. Heldigvis er sommerferien rundt hjørnet og Hilde gleder seg til Selma kommer . Men det viser seg at Selma har blitt en helt annen person.
Jeg syns boka er ganske grei men jeg likte den ikke den noe særlig. Boka er svært lettlest, den er spennende og humoristisk. Men jeg syns kanskje forfatteren prøver for hardt på å lage en kul ungdomsbok. Jeg likte at boken hadde mye action, “Selma & Louise” var en engasjerende bok om å slå seg løs, ikke ha noen beskymringer og kjøre by til by med venninen din.
Slutten er bokas svakpunkt og jeg syns at Camilla Otterlei kunne ha skrevet om hvordan det gikk med vidre Selma og Louise. Ellers var boka grei. Den passer nok til litt yngre/uerfarne lesere eller de som ikke leser masse og dermed vil ha en lettlest bok. Selma & Louise får terningkast fire fra meg.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bakgrunn