tirsdag 25. november 2014

Bad Boy: Steriod av Annette Munch

Caspers liv endres drastisk fra å luksuriøst og trygt til selvmordstanker. Han mister selvtilliten og synker i bunn før kameratslige Liam dukker opp, og tilbyr “løsningen” på alle hans problemer. Annette Munchs tredje spenningsroman handler om bruken og misbruken av anabole steroider.
“Vi har trent en halvtimes tid. Mest bryst og triceps. For første gang økte jeg vektene med fem kilo. Det er deilig å kjenne strekket i musklene. At de blir vondere og vondere. Hardere og hardere. Jeg tørker svetten fra nakken med håndkleet. Tre ganger har jeg satt sprøyten selv. Hjemme på rommet. Uten å svime av. Jeg hadde ikke trodd det skulle gå så greit. Nå ligger alt gjemt i en plastpose i nederste kommodeskuff”. -Sitat fra boken
Som kjent er det stort kroppspress blant ungdom. Både jenter og gutter higer etter det kanskje uoppnåelige og forvrengte kroppsidealet vi har. Jeg syns Munch tar opp et meget viktig tema på en bra skrevet måte. Hun skal få et pluss for å ta opp tabulagt tema som man ikke hører til daglig selv om man vet at (mis)bruken er utbred
t. Boka får terningkast fem fra meg, grunnen til at den ikke får seks er slutten som var litt skuffende og uforutsigbar.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bakgrunn