tirsdag 25. november 2014

Malstrøm av Caterina Cattaneo

Klein romantikk
Boka handler om usikre Live som vil rømme hjemmefra og aldri komme tilbake. Planen er å reise land til land i Europa, men den går i grus når hun møter Robert. Dermed blir hun med han til Trondheim og det er starten på spennende eventyr, dirty forelskelse og naziskatt.
Malstrøm er ikke en av de beste bøkene jeg har lest. Forsiden er fantastisk, men det samme kan ikke sies om boka. Begynnelsen til boka var klein og var full av klisjeer. Live var veldig urealistisk og særegen noe som gjorde at jeg likte Robert bedre. Det jeg likte var at den handlet om andre verdenskrig og nazigull.  Og slutten er jeg ikke noe særlig fan over, denne kunne endt bedre. Forfatteren traff noen riktige knapper men noen detaljer gikk i surr. Boka passer nok for litt eldre ungdom og de som liker action, eventyr og romantikk. Ikke gled deg for tidlig, for du kan bli skuffet. Jeg gir den terningkast tre.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bakgrunn